Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

lørdag den 11. juli 2015

Ananaskage med ristet kokos


Ananaskage med ristet kokos (12-15 stykker):
400 g syltet ananas (afdryppet vægt)
200 g mel
50 g kokosmel
2 tsk. natron
1 tsk. stødt ingefær
1 tsk. vaniljesukker
½ dl. raposolie
250 g sukker
2 æg

Glasur:
100 g kokosmel
50 g smør
250 g flormelis
2 tsk. vaniljesukker
Lidt ananasjuice

Tænd din ovn på 180 grader (ikke varmluft). Beklæd en bradepande med bagepapir. Hak de afdryppede ananastern grundigt - eventuelt i en foodprocessor.
Bland mel, kokosmel, natron, ingefær og vaniljesukker. Pisk rapsolie, sukker og æg sammen og pisk det i melblandingen sammen med hakket ananas. Hæld dejen i formen og bag kagen i 30 minutter.

Glasur: Rist kokosmelet på en tør pande til det er gyldent. Stil det til side. Hæld smør i en røreskål, tilsæt flormelis, vaniljesukker og lidt ananasjuice til glasurens konsistens bliver jævn, men stadig fast. Rør 2/3-dele af den ristede kokos i. Fordel glasuren over den afkølede kage. Drys med resten af den ristede kokosmel og server, når glasuren er størknet.

Opskriften er med inspiration herfra


2 kommentarer:

  1. Hihi - det er jo næsten en pina colada :-) (og den vil jeg faktisk hellere have som kage end som drink)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Emilie.
      Man kan ikke få nok Pina Colada - om det så er i kage eller som en cocktail ;-)

      Slet

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar