Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 7. juli 2015

Frikasse med kylling og grønt


Frikasse med kylling og grønt:
1 kylling, cirka 1500 g
Suppeurter: 1 porre, 2 pastinakker, 1 persillerod, 2 løg, 3 fed hvidløg, persille, timian, rosmarin, 5 laurbærblade, hel sort peber)
1,5 dl grønne ærter
2 store gulerødder
3 kartoffler
1 lille bdt. grønne asparges
Masser af persille
25 g smør
1,5 spsk. hvedemel

Kom den rengjorte kylling i en gryde sammen med suppeurter (undtagen gulerødder og kartofler) og vand. Kog i cirka 1,25 timer. Kog gulerødder og kartofler ved siden af, så de ikke bliver smattede.
Hak persille  og skær asparges i stykker på cirka 2,5 cm. Skær kartofler og gulerødder i mindre stykker.
Når kyllingen er kogt fjernes brystet og skæres i mindre stykker. Resten af kyllingen fik lov at køle af i suppen, da den ikke skal bruges i denne omgang.

Smelt smørret i en gryde og tilsæt mel. Rør godt sammen. Begyndt at tilsæt bouillon fra kyllingen, så du får en god konsistent. Kom herefter grøntsager og kyllingen i. Lad det stå og boble nogle minutter. Tilsæt persille og smag til med salt og peber.

Opskriften er herfra

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar