Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

mandag den 19. november 2012

Ingefær-Limesaft

Jeg var så heldig at få en hel kasse med lime i Bazar Vest sidste weekend. Det krævede dog lidt research for, at finde ud af hvad de skulle og kunne bruges på. Normalt bruger jeg kun lime i wok og diverse bulgur- og couscous salater, så det var lidt en udfordring.



Efter at have surfet lidt rundt, faldt jeg over en opskrift på ingefær-lime saft. Det var en god måde at få lidt andet, og derved også kunne drømme sig væk til nogle solrige sommedage.



Ingefær-limesaft:
5 dl limesaft
80 g revet ingefær
250 g rørsukker

Lime, ingefær og sukker koges i cirka 20 minutter.


Derefter sigtes det og hældes på flaske. Husk at skylle flasken i atamon, da det vil forlænge holdbarheden.
Blandingsforholdet er cirka 1:4 - 1:5, alt efter hvor stærk man ønsker den.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar