Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 20. november 2014

Hokkaidosuppe med kokosmælk


Hokkaidosuppe med kokosmælk:
1 hokkaido græskar
3-4 gulerødder
1 rød peberfrugt
1 løg
Olie
½ liter kyllingebouillon
400 ml kokosmælk
Chiliflager
3-4 fed hvidløg, presset

2 spsk. fromage frais
lidt spidskommen
1 tsk. honning
salt og peber
chiliflager

Skær hokkaido i grove tern. Skær gulerødder i tykke skiver og peberfrugten i grove stykker.
Hak løget groft og svits det i lidt olie. Tilsæt hokkaido, gulerødder og peberfrugt. Svits det let. Kom bouillon ved samt halvdelen af kokosmælken, chiliflager og salt og peber. Lad det koge i cirka 30 minutter indtil græskaret er mørt.
Blend sammen med resten af kokosmælken og smag til.

Lav en dressing af fromage frais, honning, spidskommen, honning, chili og salt og peber.

Server med sprøde bacontern og en glat dressing.

Opskriften er herfra

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar