Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

lørdag den 1. november 2014

Pulled chicken i Römertopf


Pulled chicken:
1200 g hel kylling
1 løg
1 gulerod
2 dl vand

1½ tsk. karry
3 tsk. tørret hvidløg
1½ tsk. stødt ingefær
1½ tsk. stødt spidskommen
1 tsk. stødt koriander
1 tsk. stødt kanel
3 tsk. brun farin
1½ tsk. fint salt
Stødt peber
1-2 tsk. chiliflager
Eventuelt 1 tsk. stødt kardemomme

Bland alle krydderierne. Fjern skindet på kyllingen. Kom det hele i en pose og gnid rubben ind i kødet. Lad den marinerer på køl natten over.


Sæt Römertopfen i blød i cirka 30 minutter.

Kom kyllingen i Römertopfen sammen med grøntsager og vand.
Steg den ved 125 grader i 4½-5 time. Når halvdelen af tiden er gået, vendes kyllingen og der tjekkes for om der er stadig er lidt vand i bunden.

Når kyllingen er færdig, tages kødet af skroget og det trækkes fra hinanden.
Vend det i lidt af væsken fra bunden af Römeren.

Spis det i tacoskaller eller tortillas sammen med hvidløgsdressing og salat.

Opskriften er lavet med inspiration herfra

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar