Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 30. januar 2013

Grønkålstærte uden bund

Eftersom eg forsøger at skære godt ned på kulhydraterne lavede jeg derfor denne tærte uden bund. Så egentlig er det ikke en tærte, men nærmere en frittata. Men opskriften lød på en tærte uden bund, så deraf navnet.
Jeg fandt opskriften hos Xenia, men lavede opskriften om, så den ikke indeholder så meget fedt.


250 g grønkål
1 spsk. olivenolie
6 æg
2,5 dl minimælk
100 g revet mozzarella
Salt og peber
100 g hasselnødder

Rib bladene og hak dem mellemfint. Jeg hakkede det hurtigt i food-processoren.
Varm olien op i en gryde og svits grønkålen heri, meget kort, og lad herefter kålen dampe under låg indtil den er faldet lidt sammen.

Hak hasselnødderne groft.

Pisk æggene sammen med mælk, revet ost , salt og peber.

Fordel kålen i et ildfastfad og hæld æggemassen over. Drys med nødderne.

Bages i ovnen ved 180 i 25 minutter, eller indtil æggemassen er stivnet - min var ret tyk så tog lidt længere tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar