Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 8. januar 2013

Koldthævede boller


1 liter vand (koldt)
En kvart pakke gær
2 spsk groft salt
2 spsk honning
500 gram havregryn
600 gram hvedemel

Vand, gær, salt og honning røres. Havregryn i og røres. Til sidst røres melet i. Bliver en klistret masse.

Hæver i køleskab mindst 8 timer, men kan stå i op til 5 døgn.

Sættes på plade med våd ske. (dejen er stadigvæk klister klister)

Bager ved 200 grader ca. 25minutter

Alternativt kan man også tilsætte hakkede mandler, nødder eller solsikkekerner - det er kun fantasien der sætter grænser.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar