Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 10. januar 2013

Mexican Pulled Chicken

Vi spiser meget kylling, men det kan hurtigt godt blive kedeligt med det sædvanlige stegte kyllingebryst. 
Jeg faldt derfor over en opskrift HER og har derfra foretaget mine egne justeringer. 



Vi fik det på bund af rødkål og grønkål sammen med rødløg, tomater og guacamole. 

Sauce:
2 dåser hakkede tomater
2 tsk rødvinseddike
3-5 fed hvidløg
4 tsk chilipulver
1 spsk spidskommen
1-2 spsk oregano
1 spsk. brun farin
Salt og peber


500 g kyllingefilet
1 lille løg
1 spsk. olivenolie


fremgangsmåde:
1) Blend alle ingredienserne til saucen sammen med stavblenderen
2) Skær løget i små tern.
3) Varm olien op i en gryde med stor bund eller en sautérpande.
4) Svits løgene i olien til de er gennemsigtige.
5) Steg kyllingebrysterne 3 min. på hver side i gryden sammen med løgene.
6) Hæld saucen over kyllingen og bring i kog.
7) Lad kyllingen simre i saucen i ca. 20 min. til den er helt mør.
8) Tag kyllingen op og træk kødet fra hinanden med to gafler.
9) Kom den 'pulled' kylling tilbage i saucen og varm igennem 5 min. og smag til med salt, peber og evt. ekstra krydderier.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar