Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 30. oktober 2014

Græsk inspireret kartoffelsalat



Græsk inspireret kartoffelsalat:
1 kg kartofler
olivenolie
2 spsk. citronsaft
Salt og peber
2 tsk. oregano

3 peberfrugter
2 spsk. olivenolie
2 fed hvidløg
Salt og peber
50 g oliven
75 g feta

Vask eller skræl kartoflerne og skær dem ud i båd. Læg dem i et ildfastfad og blad dem med olie, citronsaft, salt, peber og oregano.
Bag ved 200 grader i cirka 40 minutter. Vend dem undervejs.

Peberfrugterne rengøres og skæres i strimler. Bland dem med olie, presset hvidløg, salt og peber. Giv dem 30 minutter i ovnen sammen med kartoflerne. De må gerne være let brændte og bagte. Vend også dem undervejs.

Når kartoflerne og peberfrugterne er let afkølede vendes de sammen med feta og oliven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar