Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 1. oktober 2013

Ratatouille- og pastasuppe


Jeg fik en masse lækre grøntsager på det ugentlige marked på Ingeslev Boulevard i Aarhus. Da jeg begyndte at finde ud af, hvad alle grøntsagerne skulle bruges til faldt jeg over en opskrift på denne lækre suppe i min kogebog "Den store pastakogebog".

Ratatouille- og pastasuppe:
1 mellemstor aubergine
2 spsk. olivenolie
1 stort løg, hakket
1 stor rød peberfrugt, hakket
1 stor grøn peberfrugt, hakket
2 fed hvidløg, knuste
3 squash i skiver
2 dåser hakkede tomater
1 tsk. tørret oregano
½ tsk. tørret timian
1 l grøntsagsbouillon
45 g fusilli
Parmesan - revet eller i flager

Hak auberginen. For at fjerne den bitre smag lægges auberginestykkerne i en si og drysses rundhåndet med salt. Lad den trække i 20 minutter og skyl den derefter grundigt i koldt vand, hvorefter de duppes tørre med køkkenrulle.
Varm olien op i en gryde og svits løget til det er let gyldent. Tilsæt peberfrugt, hvidløg og squash og lynsteg i 5 minutter.
Tomater, krydderier og bouillon tilsættes og lad det komme i kog. Skru ned for varmen og lad det simre i 10 minutter eller til grøntsagerne er møre. Tilsæt fusillierne og lad dem koge med i 10-12 minutter, eller indtil de er tilpas møre.
Serveres med et drys af revet parmesan eller i flager samt lækkert brød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar