Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

mandag den 7. oktober 2013

Tomatsuppe med friske tomater



Denne suppe er utrolig lækker pga. de friske tomater. Vi er så heldige at bo tæt på en bazar som betyder at vi tit kan finde tomater som er utrolig billige pga. en kort holdbarhed. Så er de perfekte til en god tomatsuppe når dagene bliver koldere.

Tomatsuppe:
2 kg rensede tomater i tern
Cirka 0,75 -1 liter grøntsagsbouillon
4 store løg i tern
6 store fed hvidløg, presset
2 spsk. oregano
Salt, peber, sukker
Olivenolie

Svits løg og hvidløg i lidt olivenolie til løgene er bløde og klare. Tilsæt tomaterne og svits med i et par minutter. Kom bouillon ved - de skal bare lige dække tomaterne. Lad det hele simre under låg ved svag varme i cirka 45 minutter. Blend suppen og smag til med salt, peber, oregano og en smule sukker.
Top eventuelt med friskrevet mozzarella.

5 kommentarer:

  1. Tak for opskriften - en virkelig lækker og velsmagende suppe :-)

    SvarSlet
  2. Er glad for at du kunne lide den, Sanne!

    SvarSlet
  3. Lyder rigtig lækkert, prøver i aften, men uden hvidløg.
    I hører i morgen

    SvarSlet
  4. Hvor mange mennesker er den til

    SvarSlet

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar