Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 15. januar 2014

Fiskefilet med farvede fritter og hjemmelavet remoulade


Fiskefilet med farvede fritter (4 personer):
4 rødspættefileter
50 g fuldkornsmel
½ dl hakket persille

Vend hver rødspætte i fuldkornsmelet der er blandet med persille. Lig dem på en bradepande og sæt dem i ovnen med salt på toppen samt lidt olivenolie. Bag dem cirka 20 minutter ved 160 graders varmluft.

Farvede fritter:
600 g blandede rodfrugter
2 spsk. olivenolie
2 spsk. citronsaft
Salt og peber

Skræl rodfrugterne og skær dem i grove stave. Kog dem i et ovnfast fad, og vend dem med olivenolie, citronsaft, salt og peber.
Bag dem i cirka 40 minutter ved 180 grader.

Til remouladen købte vi et glas pickles og vendte det med fromage frais 0,2 %, hvilket smagte fantastisk, og var meget bedre end den almindelige remoulade. Smag det eventuelt til med salt og peber.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar