Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 29. januar 2014

Risotto med champignon og spinat


Risotto med champignon og spinat:
1 løg
2 fed hvidløg
250 g champignon
2 spsk. olivenolie
300 g risottoris
2 dl hvidvin
1 liter grøntsagsbouillon
200 g frossent spinat
60 g friskrevet parmesan
Salt og peber

Hak løg og hvidløg. Rens champignon og skær dem i skiver. 
Varm olien op i en gryde og svits løg, hvidløg og halvdelen af champignonerne heri. 
Tilsæt ris og rist til de er gyldne. Tilsæt hvidvin og lad det fordampe. 
Spæd gradvist med bouillon, og lad risene suge væsken til sig inden en ny portion bouillon tilsættes. Bliv det til der ikke er mere væske, og risene er møre - det tager cirka 20 minutter. 
Overhæld spinaten med kogene vand, og lad det stå og trække 2-3 minutter. Pres spinaten fri for vand, og hak det. 
Varm lidt op på en pande og rist resten af champignonerne ved god varme. 
Vend spinat og parmesanen i risottoen. Smag til med salt og peber. 
Anret risottoen og top med de stegte champignon

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar