Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 16. januar 2014

Kartoffelsuppe fra Bolivia

Da jeg så denne lækre kartoffelsuppe, var jeg nødt til at prøve at lave den, da det er en kartoffelsuppe uden at være den traditionelle. Det gode ved denne er, at der er en masse fyld, så den er lidt som en minestrone suppe bare med kartofler.


Kartoffelsuppe fra Bolivia:
100 g almindelig hvid quinoa
2 mindre løg
6 fed hvidløg
1 stor chili
Olivenolie
1,2 L grøntsagsbouillon
450 g kartofler
1 rød peberfrugt
1 lille squash
250 g frosne majskerner

Sæt quinoaen i vand i koldt vand 15 minutter. 
Hak løg, hvidløg og chili (uden kernerne). 
Skær kartofler, peberfrugt og squash i terninger. 
Skyl quinoaen og afdryp den i en sigte. 
Svits løg, hvidløg og chili til løgene er blevet bløde. Tilsæt quinoa sammen med bouillon. Læg låg på gryden og lad suppe koge 10 minutter. 
Tilsæt kartoflerne og kog suppen op. Tilsæt squash, majs og peberfrugt, og lad suppen koge videre til kartoflerne er blevet møre - det tager cirka 10-15 minutter. 
Smag suppen til med salt og peber. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar