Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

lørdag den 9. august 2014

Langtidsstegte spareribs i Römertopf


Langtidsstegte spareribs:
Ukogte spareribs
2 stængler bladselleri
3 gulerødder
2 løg
2 fed hvidløg
1 tsk. fennikelfrø
1 tsk. stødt koriander
2 dåser øl
Hønsebouillon

Barbeque marinade:
4 spsk. ketchup
2 spsk. honning
2 spsk. brun farin
1 spsk. soya
1 spsk. æblecider eddike
2 tsk. sambal olek
1 tsk. hvidløgspulver
1½ tsk. tørret ingefær
2 tsk. timian
2 tsk. røget paprika
1 tsk. cayenne peber
Salt og peber

Sæt Römertopfen i blød.
Skær gulerødder, bladselleri, hvidløg og løg i grove stykker. Kom dem i Römertopfen sammen med spareribs. Hæld øl over og top med hønsebouillon til det dækker. Kom fennikelfrø og koriander ved. Luk til og kom i ovnen ved 180 grader i 2 timer.

Rør marinaden sammen.

Tag benene op af Römertopfen og læg dem på et stykke bagepapir på en bradepande. Pensl dem med halvdelen af marinaden. Kom dem i ovnen ved 150 grader i cirka 1 time.
Pensl dem nu igen, og giv dem igen 30 minutter, men hold øje med dem, så de ikke blive tørre.

Opskriften er lavet med inspiration herfra

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar