Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 25. september 2015

Coq-au-vin



Coq-au-vin:
150 g bacon i tern
1 stort løg
4 fed hvidløg
12 skalotteløg
250 g champignan
1 kylling (eller 4 kyllingelår delt i overlår og underlår)
1 flaske rødvin
4 dl hønsebouillon
3 kv. timian
3 kv. persille
2 laurbærblade
Majsstivelse til jævning
Salt og peber

Steg bacon sprød og dryp af på køkkenrulle. Pil og hak løg og hvidløg. Pil skalotteløg. Skær champignon i mindre stykker.

Parter kyllingen og brun grundigt i en gryde og krydr med salt og peber. Tag det op.
Svits løg og hvidløg. Tilsæt kyllinge-stykkerne, rødvin, bouillon, timian, persille og laurbærblade. Bring op til kogepunktet og lad det simre stille og roligt under låg i en times tid.
Brun imens skalotteløg og champignon hver for sig. Lad begge dele simre med de sidste 30 minutter.
Jævn saucen med majsstivelse rørt ud i vand. Smag til med salt og peber.
Server med kartoffelmos.

Opskriften er med inspiration fra foodfanatic

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar