Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

lørdag den 19. september 2015

Moules mariniéres (Moules frites)


Moules mariniéres (2 personer):
1½-2 kg muslinger
1 løg
2 fed hvidløg
1 porre
1 lille bdt. persille
1 kvist timian
1/4-½ flaske tør hvidvin
Olivenolie
Salt og peber

Rengør omhyggeligt muslingerne, og fjern skægget. Hvis muslingen er åben, får den et par gok mod bordet og bliver lagt fra. De muslinger som ikke har lukket sig helt, bliver kasseret.
Hak løg og hvidløg fint. Skær porren i tynde ringe. Hak persille med stilke groft.
Kom lidt olie i gryden. Sauter løg, hvidløg, porre, persille og timian under omrørering.
Hæld hvidvin over og lad det koge op. Tilsæt muslingerne. Kværn godt med peber henover og læg et tætsluttende låg op. Ryst gryden af og til, så muslingerne bytter lidt plads. Varmen skal være høj.
-- Hvis der er muslinger som ikke har åbnet sig, kassereres disse også.

Server med pommes frites, og man har Moules Frites, som de også spiser dem i Frankrig.

Opskriften er fra Spise med Price.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar