Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

søndag den 13. september 2015

Agurkesalat med quinoa


Agurksalat med quinoa (4 personer):
100 g quinoa (brug eventuelt perlespelt eller bulgur)
1 fed hvidløg
2 agurker
1 bdt. radiser
1 rødløg
1 håndfuld persille
100 g feta
Salt og peber
1-2 spsk. blå birkes

Dressing:
Salg af 1 lime
2 spsk. rapsolie
1 tsk. honning


Skyl quinoa godt og kog under låg ved svag varme i 2 dl vand, tilsat presset hvidløg i cirka 15 minutter. Tag gryden af varmen og lad den stå i 10 minutter.

Flæk agurken på langt, fjern kernerne med en teske og skær den i skiver.
Snit radiser og hak rødløg og persille.

Vend quinoa med med grøntsagerne samt fetaost i tern. Smag til med salt og peber og drys med birkes.
Rør dressingen sammen og dryp den henover salaten.

Server med krydrede hakkebøffer.


Opskriften er fra min yndlingsside Sæson

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar