Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 6. december 2012

Grov flutes

Vi lavede nogle lækre flutes til vores suppe i søndags.. Herhjemme går vi meget op i, at vi spiser groft brød, så opskriften, der blev fundet hos Alt for damerne, blev ændret en smule.



25 g gær
½ l vand
1½ spsk salt
1½ tsk honning
200 g rugmel
260 g fuldkornshvedemel 
300 g hvedemel

Smuldr gæren, og rør den sammen med vand i en skål. Tilsæt salt, honning og rugmel, og rør det godt sammen. Kom det sigtede speltmel i skålen, og rør til dejen er jævn og glat i konsistensen. Drys lidt mel på bordnet, og ælt dejen sammen – husk den må godt være lidt blød. Dæk dejen med et klæde, og stil den til hævning i omkring 35-40 min. på et lunt sted. Form herefter dejen til tre lange flute, og læg dem på en bageplade med bagepapir. Dæk dem til og lad dem hæve et lunt sted i cirka 40 min. Snit flutene på skrå med en skarp kniv og bag dem ved 225 grader i cirka 25 min., til de er gyldne og sprøde.  




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar