Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

lørdag den 29. december 2012

Müsli med kokos og chokolade

Herhjemme kan vi ret godt lide müsli, men er ikke ret glade for de købte. Derfor er jeg begyndt at eksperimentere med at lave min egen. Jeg har lavet denne til min veninde i værtindegave, fordi hun er helt vild med den. Jeg har ofte lavet den til brunch - synes den er god dertil på grund af den mørke chokolade.


5 dl havregryn
½ dl hørfrø
½ dl solsikkekerner
½ dl græskarkerner
1 dl mandler, grofthakket
1 dl hasselnødder, grofthakket
1 dl kokosmel
6 tern mørk chokolade, grofthakket
1½ dl kogende vand
2 spsk. honning

Kom havregryn, frø, kerner og nødder i en bradepande. Opløs honningen i den varme vand og bland derefter det hele, så det hele bliver fugtigt.
Rist blandingen i ovnen ved 180-200 grader i 20-25 minutter.
Når blandingen er blevet helt kold, blandes kokosmel og chokolade i blandingen. Kom derefter blandingen i tætlukket emballage.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar