Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 19. december 2012

Gulerodssuppe med valnøddepesto

Denne suppe er nok den bedste gulerodssuppe jeg har smagt længe. Den er fra en af mine mange udklip, så jeg ved ikke hvor den præcis kommer fra.

4 personer
600 g skrællede gulerødder
300 g skrællede kartofler
200 g skrællet persillerod
1½ L hønsebouillon
200 g cheasy fraiche 9 %
Salt, peber

1 fed hvidløg
25 g valnødder
½ dl hakket persille
1 spsk. olivenolie
1/4 dl citronsaft
25 g revet parmesan




Skør gulerødder, kartofler og persillerødder i mindre stykker og kom dem i en gryde sammen med hønsebouillon. Bring det hele i kog, og lad det koge 30 minutter til grøntsagerne er møre. Blend suppen med fraiche og smag til med salt og peber. 
Findel hvidløg, valnødder, persille, olie og citronsaft med en stavblender. Rør parmesanosten i og smag til med salt og peber. 
Server pestoen til suppen og med groft brød

1 kommentar:

  1. Uhmmm. Havde to teenagere på besøg, da vi lavede den første gang.

    Vi var alle fire vilde med den. TAK!

    SvarSlet

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar