Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 4. december 2012

Hokaido suppe


Vi lavede denne lækre hokaido suppe i søndags, hvor vi fik besøg af mine svigerforældre. Dertil havde jeg bagt nogle virkelig lækre flutes. Det var et perfekt måltid til en virkelig kold weekend. Der er ikke noget bedre end en skål varm suppe og kunne kigge ud på sneen.. 



1 hokaido græskar
1-2 løg
1 fed hvidløg
10 g frisk ingefær
1 frisk chili 
1 spsk olie 
1 rød peberfrugt 
1 1/2 l grøntsags bouillon 
1 lime eller citron

Sauter finthakket løg, hvidløg, ingefær og chili i en gryde med olie 5 min. – uden at brune. 
Vend græskartern og fintsnittet peberfrugt i gryden og spæd med bouillon.
Lad suppen simre til alt er helt mørt – ca. 20 min. Blend suppen jævn og smag til med lime- eller citronsaft, salt og peber.
Skær græskarret i kvarter og skrab kernerne ud. Skær skrællen af græskarstykkerne og skær frugtkødet i tern.

Jeg valgte at servere det med drænet yoghurt og ristede græskarkerner, som I får opskriften på senere.. 





Hvilke supper kan I godt lide?  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar