Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 18. december 2012

Minestrone med savoykål og ris

Efter jeg købte mit et savoykål og ikke rigtig vidste hvad jeg skulle gøre med det, fik jeg kigget godt igennem mine mange kogebøger. I Sølvskeen fandt jeg denne Minestrone suppe, som passer perfekt til årstiden.




Til 4-6 personer
4 spsk olivenolie
2 porrer, rensede og hakkede
1 tyk skive lufttørret skinke, hakket (jeg brugte i pakke bacon i tern)
1 kvist frist rosmarin
2 tomater, flåede, udkernede, grofthakkede (jeg brugte i 1 dåse hakkede tomater)
600 g savoykål, skåret i strimler
100 g ris
1 spsk parmesan, friskrevet
salt og peber

Varm 1 spsk af olien og 1 dl vand i en gryde, tilsæt porrer, skinke og rosmarin og kog ved lav varme i 10 min. til porrerne er bløde. Tilsæt tomaterne, krydr med salt og peber og kog igen i 10 minutter. Rør kålen i, hæld 1 L varmt vand over, skue op til middel varme og lad suppen simre i 15 minutter. Bring den i kog, tilsæt risene, rør godt rundt og kog videre i endnu cirka 18 minutter (22 minutter, da jeg brugte brune ris). Rør resten af olien og parmesanen i suppen lige inden servering.

Jeg tilsatte mere vand, da jeg syntes den blev alt for tyk efter min smag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar