Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 4. juni 2013

Fennikelsalat med æble og valnødder

Opskriften blev fundet hos Kræftens Bekæmpelse. Jeg havde dog ikke alle ingredienserne, så jeg måtte lave den ud fra de ting jeg havde. 

Fennikelsalat med æble og valnødder:
2 fennikel
2 æbler
2 håndfulde valnødder

Dressing:
4 spsk. olivenolie
2 spsk. hindbæreddike
Salt og peber

Snit fennikel i papirtynde skiver. Skær æblet uden kernehus i helt tynde både. En god idé er at bruge et mandolinjern.
Bland æble, fennikel og valnødder sammen. Bland ingredienserne til dressingen og kom den over salaten. Lad den trække et øjeblik.


Spelt salaten blev lavet med spinat, edamame bønner og avocado.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar