Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 18. juni 2013

Grove burgerboller

Her er opskriften på de burgerboller, jeg brugter til kyllinge-burgeren, der var på bloggen i fredags.


Grove burgerboller:
Cirka 12 stykker

- 50 g gær
- 5 dl lunken vand
- 2½ tsk sukker
- 1 tsk salt
- 2 æg
- 0,4 dl olie
- 150 g. havregryn
- 300 g fuldkornshvedemel
- cirka 350 g. hvedemel

1. Opløs gæren i det lune vand og rør sukker, salt, olie og æg ud deri. 
2. Rør fuldkornshvedemel og havregryn i.
3. Ælt hvedemel i efter behov og ælt det godt igennem.
4. lad dejen hæve 1 time.
5. Slå dejen ned og del den i 12 stykker, der rulles til boller.
6. tryk bollerne flade, så de er 2 cm i højden og lad dem hæve 30 min. på bagepladen.
7. Pensel dem med Æg og drys med sesam. sesamen hænger bedre fast med æg, men du kan selvfølgelig også bruge fx mælk
6. Bag bollerne 12 min ved 210 g. til de er gyldne. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar