Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

lørdag den 16. februar 2013

Falafel

Vi lavede fredagshygge-mad i går og menuen blev nogle virkelig lækre falafler i pitabrød med salat, agurk, tomat og hvidløgsdressing. Jeg har faktisk aldrig rigtigt prøvet falafler før, men efter at have hørt og læst meget om dem på andre blogs, var jeg nødt til at prøve.
Jeg fandt opskriften hos Ann-Christine, som passede til mit temperament, og hold da op de var gode!! Jeg tilsatte lidt flere krydderier, men ellers fulgte jeg faktisk hendes opskrift.
Dog lavede jeg dem i en æbleskivepande i stedet for at tilberede dem i friture. Så sparer man også lidt på kalorierne.


Falafler:
400 g tørrede kikærter
2 bdt. persille, hakket
1 fed hvidløg, hakket
2 små løg, hakket
3 tsk. koriander
3 tsk. spidskommen
1 tsk. salt
2 små kartofler, skrællet og revet
4 æg
4 spsk. rasp
½ tsk. chiliflager
2 spsk. citronsaft
Olie til stegning

Kikærterne sættes i blød i cirka 1 døgn. De skal ikke koges!

Blend alle ingredienserne sammen i en foodprocessor. Form falaflerne med en ske og kom dem ned i æbleskivepanden. Og vend dem når de har fået en flot overflade.

Få dem sammen med en hvidløgsdressing og chiliolie.

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar