Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 27. februar 2013

Jordskokkesalat med æbler og hasselnødder

I aftes fik vi en lækker kyllingesalat med resterne af en helstegt kylling. Den blev blandet med tyrkiske pebre, rødløg, tomater og agurk. Den blev blandet op med fromage frais 0,2%. Til kyllingesalaten fik vi en jordskokkesalat med æbler og hassenødder. Inspirationen er hentet hos Foodplanner. Da det var min kæreste som lavede jordskokkesalaten blev opskriften fuldt til punkt og prikke, dog havde vi ingen citron, så der blev brugt en lime i stedet. Honningen rakte heller ikke til 2 spsk. så det blev der også sparret lidt på. Det gjorde dog ingenting, da den blev meget sød alligevel. Men det passede faktisk godt sammen med æblerne og de nøddeagtige friske jordskokker.


Jordskokkesalat med æbler og hasselnødder:
1 lime
2 spsk. rapsolie
1 spsk. flydende honning
75 g hasselnødder
500 g jordskokker
2 røde æbler
1 bundt purløg
Salt og peber

Bland limesaft, olie, honning samt salt og peber.
Hak hasselnødderne groft.
Skræl jordskokerne og skær dem i tynde skiver på et mandolinjern. Skær æblerne i tern og hak purløg. Vend det hele i dressingen og smag til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar