Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

lørdag den 23. februar 2013

Pizza - Italian style

Dette er vores fortrukne pizza herhjemme, når vi skal lave sådan en. Det er ikke just slankemad, men den er fantastisk!

Jeg plejer at lave bunden med 50 gram gær og så dele den i stykker og fryse dem med. Så er der altid pizzabunde i fryseren til hurtig aftensmad.
Pizzaen bliver fyldt med en hjemmelavet pizzasauce lavet på friske tomater, samt parmaskinke og ruculasalat.


Pizzadej, som består af:
-       2,5 dl Lunkent vand
-       15 gram gær
-       2 tsk salt
-       Ca. 500 gram pizzamel
-       2-3 spsk. olivenolie
Det hele blandes sammen i en skål og æltes derefter sammen på bordet. Når dejen er arbejdet godt igennem, deles den i tre stykker, som formes til boller og lægges på køl.
Her skal de hvile i minimum tre timer, men man kan med fordel lave dejen dagen før, man skal bruge den.
Når dejen er klar, strækkes den ud til en tynd bund med masser af mel. Her kan man - hvis man er i det kække hjørne - giver pizzabunden en svingtur i luften, der hjælper med at strække dejen ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar