Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 26. juli 2013

Risotto med brændenælder


Risotto med brændenælder:
45 brændenælder
1 løg, finthakket
200 g arborio ris
1 liter kyllingebouillon
1 glas hvidvin
100 g friskrevet parmesan
Salt og peber

Hæld brændenælderne over med kogende vand. Lad det trække ½-1 minut. Pres dem fri for vand og hak dem fint.
Sauter løgene i lidt smør i en tykbundet gryde. Tilsæt risene og lad det koge lidt. Tilsæt hvidvin og lad det det koge ind. Tilsæt bouillon lidt af gangen indtil risene er møre. Det tager cirka 15-20 minutter. Når risene er møre tilsæt da osten og tag risottoen af varmen. Lige inden servering røres brændenælderne i. Smag til med salt og peber.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar