Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 9. juli 2013

Tærte med skinke, gulerødder og hytteost

I sidste uge besluttede vi os for, at det var længe siden vi havde fået en rigtig god tærte. Da frysere indeholdte en god mængde skinkestrimler, var det oplagt at tærten skulle indeholde skinke. Derfor gik vi på opdagelse på Google, og fandt en opskrift fra Hjerteforeningen, og passede meget godt med, hvad vi godt kan lide ved en tærte. Og hold op, hvor er denne opskrift god. Det er længe siden, jeg har fået så god en tærte, så den kan virkelig anbefales. Dog har jeg i forvejen en rigtig god opskrift på tærtedej, så den holdte jeg mig til.




Tærtedej:
125 g yoghurt naturel
1 æg
½ spsk. olivenolie
150 g hvedemel
100 g grahamsmel
½ tsk. salt
1 tsk. sukker

Vend yoghurt, mel, olivenolie, sukker og salt sammen og saml den til en fast dej der kan rulles ud. Hvis det ikke kan lade sig gøre, kan der tilsættes lidt vand.
Rul dejen tyndt ud, så den passer til størrelsen af tærteformen. Husk at smør formen med olivenolie inden dejen lægges heri. Forbag den i cirka 10 minutter ved 180-200 grader

Tærtefyld:
8 forårløg
800 g gulerødder
2 tsk. olie
2 æg
400 g hytteost
2 spsk. hvedemel
1 tsk. salt og peber
6 spsk. parmasanost
200 g skinkestrimler
Tomatskiver til toppen

Snit forårsløgene og riv gulerødderne. Svits det i olie på en pande cirka 3-5 minutter.
Pisk æg, hytteost, hvedemel, salt og peber og 4 spsk. revet parmasanost sammen. Vend grøntsager og skinkestrimler i æggemassen. Fordel fyldet i tærteformen og drys med resten af parmasanosten. Dæk med tomatskiver.
Bag tærten i 50-60 minutter ved 200 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar