Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

lørdag den 11. oktober 2014

Calzone med en rest spaghetti og kødsauce



Calzone med rest af spaghetti og kødsauce (til 2 calzone):
Pizzadejen:

2,5 dl lunkent vand
25 g gær
2 tsk. salt
1 spsk. olie
200 g fuldkornsdurum mel
150 g hvedemel

Fyld:
1 portion kogt spaghetti
1 portion kødsauce

Opløs gæren i vandet og tilsæt derefter salt, olie og durum. Tilsæt hvedemel og dejen æltes godt sammen. Lad dejen hæve 30 minutter.

Varm i bageplade op i ovnen ved 250 grader, mens dejen hæver.

Del dejen i 2 og rul den ud. Kom fylden op den ene halvdel af bunden og fold den anden halvdel henover. Luk kanten godt til.

Bag calzonerne ved 250 grader på bagepladen i 10-12 minutter til de er sprøde.



Opskriftene er herfra

2 kommentarer:

  1. Øj hvor ser det bare lækkert ud!
    Har aldrig fået det smagt, men kan være det skal afprøves på en "cheat dag".. Eller måske man kunne lave en low carb udgave?? Må en tur i tænkeboks! :-)

    Men super lækkert ser det ud! MUMS!

    Hav en dejlig aften!

    //Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Line

      Tak for din skønne kommentar :-)
      Det er i hvert fald en super måde at bruge sine rester på, og så får man et "nyt måltid" end hvis man bare opvarmede dem.

      Slet

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar