Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

søndag den 5. oktober 2014

Rugtærte med savoykål og bacon


Rugtærte med savoykål og bacon:
Tærtebund:
125 g youghurt naturel
1 æg
½ spsk. olivenolie
150 g hvedemel
100 g grahamsmel
½ tsk. salt
1 tsk. sukker

Bland ingredienserne sammen. Det skal gerne blive en fast dej, så den kan rulles ud. Tilsæt eventuelt lidt vand, hvis den er for tør.
Rul dejen ud så den passer med tærteformen. Smør formen med lidt olivenolie.
Forbag den ved 200 grader i 10 minutter.

Fyld:
1/2 mellem savoykål, fintsnittet
150 g bacontern
2 tsk. tørret timian
25 g valnødder
1 spsk. æblecidereddike
Salt og peber

Æggemasse:
3 æg
2,5 dl creme fraiche
100 g revet ost
Salt og peber

Blancer kålen i letsaltet vand i 2 minutter. Dræn den i en si og skyld med koldt vand.
Steg bacan sprød og læg det på køkkenrulle.
Kom 1 spsk. olie på en pande og tilsæt kål og timian, og svits i nogle minutter.
Tilsæt bacon, valnødder, æblecidereddike, salt og peber og svits 1 minut. Smag til.
Lad det køle helt af.

Pisk ingredienserne sammen til æggemassen og vend det sammen med savoykål-fyldet.

Fordel fyldet i den forbagte bund og bag den i cirka 30-40 minutter ved 200 grader.
Lad den trække 5-10 minutter inden servering.


Opskriften er fra Loui & Bearnaisen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar