Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 8. november 2013

Asiatiske kyllingefrikadeller og nudelsalat


Asiatiske kyllingefrikadeller:
400 g hakket kyllingekød
2 spsk. sojasauce
1 spsk. sød chilisauce
4 forårsløg
1 rød chili i små tern
1 æg
20 g frisk revet ingefær
Peber

Skær forårsløgene i tynde skiver.
Bland alle ingredienserne sammen og rør godt.
Stil farsen på køl i 20-30 minutter.
Form farsen til frikadeller og steg dem på en pande eller i ovnen.


Nudelsalat:
Nudler efter behov
Gulerødder - i strimler - jeg lavede dem med en kartoffelskræller
Agurk - fjern kernerne og skær dem i strimler - som ved gulerødderne
Vend nudler og grøntsager i en dressing af soja og sød chilisauce.
Tilsæt eventuelt en halv chili en små tern og vend det med resten af blandingen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar