Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 29. november 2013

Rødebede-grønkålssalat med avocado og ristede mandler



Endnu en opskrift fra den fanstiske kogekog Suveræne Salater - Året rundt. Her er den med mine egne justeringer, så det passede med indholdet i køkkenskabene.

Rødbede-grønkålssalat med avocado og ristede mandler
400 g rødbeder
100 g grønkål
50 g mandler
2 modne avocadoer

Dressing:
4 tsk. olivenolie
4 tsk. friskpresset citronsaft
Saft af en appelsin
1 tsk. flydende honning
salt og peber

Skræl rødbederne og kog dem til de er møre. Skær dem i ½ cm tykke skiver.
Skyl grønkålen og skær stokken fra og snit kålen fint.
Rist mandlerne i ovnen ved 175 grader i cirka 15 minutter. Hak dem groft.

Bland dressingen og vend den med rødbede og grønkål og smag til med ekstra citronsaft, honning, salt og peber.

Flæk avocadoerne og tag kødet ud og skær det i tern. Fordel dem over salaten og pynt med mandlerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar