Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 22. november 2013

Maskeret blomkål


En lækker og let ret som minder mig om de gange jeg har fået den hjemme hos min mor. Jeg valgte dog at bruge majs og ærter i stedet for den traditionelle iceberg salat.

Maskeret blomkål
1 blomkål
500 g rejer
3-4 hårdkogte æg
4 tomaster
4-5 dl cremefraiche 5%
2 spsk. mayonnaise
Citronsaft
Ærter og majs

Rengør blomkålet og læg den i saltvand i 20-30 minutter, så eventuelle smådyr kravler ud.
Skyl blomkålet godt og skær et kors i bunden af stokken. Kog den i letsaltet vand til den er mør - cirka 15 minutter. Køl kålet ned - det skal være helt afkølet.

Cremefraiche røres med mayo, lidt citronsaft og smages til med salt og peber.

Æggene pilles og halveres. Tomater skylles og skæres i både.
Fordel æg og majs på et stort fad. Læg blomkålet midt på, og smør lidt af dressingen på toppen. Læg nogle af rejerne på toppen. Herefter fordeles æg, tomatbåde og de restende rejer rundt om blomkålen.
Resten af dressingen hældes i en skål og serves til sammen med citronbåde og godt brød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar