Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 6. november 2013

Blomkålssupe med rugbrødscroutoner


Blomkålssuppe:
2 løg i tern
1 stort blomkål i buketter
2 laurbærblade
1,5 L hønsebouillon
Salt og peber

Svits løg i lidt olivenolie. Tilsæt blomkåls buketterne og tilsæt bouillon samt laurbærblade.
Kog suppen op og lad den simre ind til blomkålene er møre. Blend supppen og smag til med salt og peber.

Rudbrødscroutoner:
Til 2 personer:
1 skive rugbrød i små tern
Lidt olivenolie
Krydderi efter eget valg - jeg brugte lakridssalt fra Mariager Saltcenter

Varm olivenolien op på en pande og steg rugbrøddet til de er sprødt, men stadig er lidt sej indeni.

Server med dryp af god olivenolie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar