Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 14. november 2013

Sellericreme med hvidløg og parmesan


Opskriften har jeg fundet i min lige nu yndlingskogebog Suveræne Salater - Året rundt. En kogebog som er delt op i årets måneder, så man på den måde kan spise efter årstiderne. Det er skønt at få en masse inspiration som hænger sammen med årstiden.

Sellericreme med hvidløg og parmesan
10 fed hvidløg
1,2 kg knoldselleri
40 g parmesan
4 tsk. olivenolie
2 kviste rosmarin
Salt og peber

Pil hvidløgsfeddene og hak dem groft. Skæl sellerien og skær den i grove tern og dem dem i med hvidløg indtil begge dele er helt møre. Sig vandet fra.
Blend selleri og hvidløg med revet parmesan og smag til med olivenolie, salt og friskkværnet peber.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar