Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 19. november 2013

Helstegt kylling i Römertopf



Retten er super nem.

Jeg skrællede og skar alle mine ynglings rodfrugter ud i passende størrelser sammen med løg og lagde i bunden af Römertopfen der allerede har stået med vand i 20-30 minutter.
Kyllingen fyldte jeg med æbler og dryssede med salt og peber.
Læg eventuelt nogle kviste rosmarin ved.
Giv kylling og rofrugter 45-50 minutter i ovnen ved 200 grader.

4 kommentarer:

  1. Hej
    Det lyder lækkert, men jeg syntes at hver gang jeg laver noget lignende så bliver der skabt utroligt meget væske i bunden af karet er det normalt eller gær jeg noget forkert

    SvarSlet
    Svar
    1. Det problem havde jeg faktisk også, men jeg tilsatte nogle noget bouillon, da jeg var bange for at rodfrugterne ville sætte sig fast, men vil prøve uden næste gang.
      Men jeg fjernede det bare, da jeg serverede det, og synes ikke det gjorde noget.
      Tilsætter du noget?

      Slet
  2. Super lækker og hurtig måde at få en god kylling, og så er der jo rigtig mange variations metoder til sådan en ret :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja lige præcis. Synes også der er noget hyggeligt ved, at have noget i ovnen i længere tid, som man kan dufte som tilberedningens tiden skrider frem.

      Slet

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar