Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 13. juni 2014

Grillet hornfisk med rosmarin og timian. Hertil spidskål og kikærter


Lækker sommeret med en anden type fisk end man måske lige er vant til. Opskriften er lavet med inspiration fra Skagenfood

Grillet hornfisk med spidskål og kikærter (2 pers):
400 g renset hornfisk i cirka 10 cm lange stykker
2 tsk. hvidløgspulver
0,5 bdt. timian
0,5 bdt. rosmarin
½ øko citron
150 kogter kikærter
1 spidskål
50 g smør
Salt og peber
Kødsnor
Olivenolie
½ dl vand

Krydr fisken med salt og peber i bugen og fyld dem op med timian og rosmain. Drys med hvidløgspulver og citronskal. Bind dem sammen med kødsnor. Lad dem trække 1-2 timer i køleskabet.
Grill ved middelvarme på grill eller en grillpande. De er færdige, når benet begyndet er løsne sig. Det tager 6-8 minutter.

Spidskål renses og deles i 4 stykker, som hænger sammen med stokken.
Læg kål i en gryde med skærefladen nedad, tilsæt ½ dl vand, 50 g smør, lidt salt og citronsaft.
Kog under låg i 1 minut og fjern derefter låget og lad det koge til vandet er fordampet. Fortsæt så kogningen går over i stegning. Steg videre indtil skærefladerne er gyldne.
Kom en lille klat smør på, og lad det smelte ned mellem bladene. Krydr med salt og peber.
Vend de kogte kikæter i gryden sammen med spidskålen og giv dem lidt farve.


Spis det sammen med en dressing rørt på skyr og rygeost, samt salt og peber.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar