Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 6. juni 2014

Perlebyg med rygeost, grønt og laks


Lækker, lækker sommeret lavet med inspiration fra Sæson.

Perlebyg med rygeost, grønt og laks (2-3 pers):
250 g grønne asparges
100 g perlebyg
1 terning hønsebouillon
1 bdt. radiser
1 agurk
1 lille håndfuld krydderurter - vi brugter dild, purløg og basilikum
100 g rygeost - eventuelt ricotta eller feta
200 g laks
Salt og peber

Kog perlebyg i bouillon som angivet på pakken. Køl af.
Kom laks i et ildfast fad og krydr med salt og peber. Sæt det i ovnen ved cirka 200 grader i 12-15 minutter.

Knæk den nederste ende af aspargesene , og skær dem i snitter på cirka 3 cm. Hæld kogene vand over dem, og lad dem trække 2-3 minutter.
Skær radiser i skiver og agurk i små tern. Hak krydderurterne.

Vend perlebyg med asparges, radiserne, agurk, krydderurter samt flager af laksen.
Krydr med salt og peber. Anret med små klatter af rygeost.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar