Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 11. december 2013

Grønkålssalat med pasta og ananas


Opskriften er lavet med inspiration fra Arla.

Grønkålssalat med pasta og ananas:
400 g friske grønkålsblade
½ ananas
3 spsk. sød chilisauce
3 spsk. vand
1 tsk. groft salt
450 g kogt kold pasta
1 rød peberfrugt i meget tynde strimler

Skær de grove stilke og ribber af grønkålsbladene. Skyl bladene grundigt og overhæld dem med kogende vand. Lad det stå 1 minut. Hæld vandet fra og brus bladene med kold vand. Kom grønkålen i en sigte og pres vandet fra bladene. Hak grønkålen fint.
Del ananasen i 2 kvarte. Skræl de kvarte ananas og fjern midterstokken. Skær et stykke på 6-7 cm fra. Skær derefter resten af ananaskødet i tynde skiver. Mas mellem fingrene cirka 3 spsk. saft af det hele stykke. Bland ananassaften med chilisauce, vand og salt.
Bland ananas, grønkål, pasta og peberfrugt i en skål og hæld dressingen over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar