Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 6. december 2013

Gulerods-fennikelsalat med kardemomme


Det her er nok den mest fanstiske gulerodssalat jeg nogensinde har fået. Jeg havde købt et fennikel, og ledte efter en opskrift hvor den kunne bruges i en salat. Her faldt jeg over opskriften hos Karens Univers, og jeg var nødt til at prøve den. Og det bliver bestemt ikke sidste gang.

Gulerods-fennikelsalat med kardemomme
1 fennikel
4 gulerødder
Et drys stødt kardemomme
Reven skal og saft af 1 citron
1 drys vaniliepulver - jeg brugte Vaniliepulver fra Urtekram
1-2 spsk. tamari
1 spsk. olivenolie
Friskkværnet peber

Skær toppen af fennikelen, halverden og fjern stokken. Snit den i ultratynde skiver - det gøres bedst på et mandolinjern.
Skræl gulerødderne og striml dem på langs med en kartoffelskræller.
Vend fennikel, gulerod, kardemomme, vaniliepulver, citronsaft og skal med tamari, olivenolie og peber.
Lad salaten trække inden servering i minimum 30 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar