Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 10. december 2013

Rødkålssalat med spelt og æbler


En virkelig lækker og anderledes rødkålssalat, som på denne måde kan bruges som hovedtilbehøret fremfor som salaten.
Opskriften blev fundet hos Vi skal spise! fra coop.

Rødkålssalat med spelt og æbler:
1 dl perlespelt
2 æbler
½ l fintsnittet rødkål
1 fintsnittet løg
1 dl rosiner

Dressing:
2 spsk. olivenolie
4 spsk. æblecidereddike
2 tsk. honning
1 tsk. spidskommen
salt og peber

Kog perlespelten efter anvisningen på pakken, og afkøl den.
Udkern og snit æblerne i tern.
Bland spelt, æbler og rødkål samt rødløg og rosiner.
Rør dressingen sammen og smag til med salt og peber, før den blandes med salaten.
Lad salaten trækken 30 minutter inden serveringen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar