Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 13. december 2013

Spinatpandekager



Spinatpandekager:
450 g frossen helbladet spinat
300 g grahamsmel
1 tsk. bagepulver
½ tsk. friskrevet muskatnød
2 æg
½ liter mælk
30 g flydende margarine
1 tsk. salt
Olie til stegning

Tø den frosne helbladet spinat op. Bland mel, bagepulver, muskatnød og salt. I en anden skål piskes æg, mælk og flydende margarine. Rør æggemassen i melblandingen. Pres vandet ud af spinaten, og tilsæt den dejen. Blend massen med en stavblender. Varm en pande og hæld en smule olie på. Hæld dejen på panden, og fordel dejen godt ud, da bagepulveret betyder at dejen hæver. 
Læg løbende de færdigbagte pandekagerne på en tallerken og hold dem varme i ovnen. 

I dette tilfælde blev pandekagerne fyld med en rest af kødsauce, iceberg, peberfrugt og hytteost. 
Som tilbehør blev der serveret en rødkålssalat med appelsin og peanuts. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar