Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

søndag den 29. december 2013

Rødbedesuppe med linser

 

En lækker suppe med masser af "fylde", og dejlig med en lille klat fromage frais eller yoghurt.
Suppen er lavet med inspiration fra The Food Club.


Rødbedesuppe med linser:
1 spsk. olivenolie
1 rødløg, skåret i små tern
2 fed hvidløg, hakket
2 tsk. spidskommen
500 g rødbeder, skrællet og i grove tern
½ tsk. tørrede chiliflager
8 dl hønsebouillon
1 dl fløde
1 dl linser - jeg brugter ½ grønne linser og ½ røde linser, da jeg lige have en rest der skulle bruges.
Salt og peber
1½ spsk. æblecidereddike

Varm olien op i en gryde og svits løget sammen med hvidløg og spidskommen, i cirka 3-4 minutter. Tilsæt rødbederne og lad dem svits med 30 sekunder.
Tilsæt bouillon og chiliflager og lad det simre under låg i cirka 30 minutter eller til rødbederne er møre.
Blend suppen med en stavblender. Tilsæt fløde og linser. Lad suppen simre videre i 15-20 minutter til linserne er møre. Smag suppen til med salt, peber og æblecidereddike, og server med fromage frais eller yoghurt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar