Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 4. december 2013

Pebernødder - opskrift fra lagekagehuset


Pebernødder er fantastisk, og en nødvendighed i julen.
Opskriften er taget herfra, og der er til cirka 4 plader.

Pebernødder: 
250 g blødt smør
250 g sukker
1 dl fløde
1 tsk. stødt ingefær
1 tsk. stødt kanel
1 tsk. peber
1 tsk. stødt kardemomme
1 tsk. natron
1 tsk. bagepulver
500 g hvedemel

Rør sukker og smør sammen. Tilsæt fløde. Bland hvedemel med krydderier og ælt det i dejen. Ælt godt igennem og tril dejen til pølser.
Skær pølserne i cirka 1 cm.
Sæt dem på bageplader med bagepapir og bag dem ved 200 grader i 10 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar