Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

søndag den 21. september 2014

Amerikanske pandekager med blåbærsirup


Amerikanske pandekager:
20 stk.

275 g hvedemel
½ liter mælk
2 æg
2 spsk. supper
1 knsp. groft salt
1½ tsk. bagepulver

Pisk mel og mælk sammen med en elpisker. Pisk æg og resten af ingredienserne i. Fordel cirka ½ dl dej på en pande. Bag pandekagerne i ca. 2 minutter på hver side.

Opskriften er fra Arla

Blåbær sirup:
300 g frosne blåbær
150 g sukker
2,5 dl vand
1 tsk. vaniljepulver

Kom alle ingredienserne i en gryde og kog op. Lad massen simre i cirka 30 minutter. Si massen, og kog den i cirka 5 minutter.
Kom siruppen på et glas og opbevar i køleskabet. Holdbarheden er cirka 1 måned.

Opskriften er fra Cute Carbs

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar