Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

lørdag den 6. september 2014

Kylling i fløde, hvidvin og estragon


Kylling i fløde, hvidvin og estragon:
3 underlår, og 2 overlår - eller en hel kylling som er parteret i stykker
2 løg, hakket
250 g champignon, skåret i skiver
Olie til stegning
½ flaske hvidvin
3 dl hønsebouillon
1 tsk. timian
2 laurbærblade
2-3 tsk. estragon
2-3 dl fløde
Salt og peber
Persille, hakket

Brun champignon og løg hver for sig i lidt olie, og kom det i en skål og sæt til side.
Brun kyllingen i lidt olie.
Kom champignon, løg, hvidvin, hønsebouillon, timian, estragon og laurbærblade ned til kyllingen. Lad det simre ved svag varme i en times tid til kyllingen er mør. Tilsæt fløde. Kan eventuelt jævnes med maizena.
Kom hakket persille i og smag til med salt og peber.

Kan serveres med kartoffelmos.

Opskriften er lavet med inspiration fra Foodfanatic

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar