Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 4. september 2014

Laks Salad Nicoise


Laks Salad Nicoise:
200 g laksebøffer
2 æg
1 salathoved
200 g grønne bønner
1 bakke cherrytomater
200 g kogte kartofler
2 spsk. kapers
50 g sorte oliven

Sennepsdressing:
1 tsk. dijonsennep
1 spsk. æblecidereddike
3 spsk. olivenolie
1 tsk. sukker

Bag laksen i ovnen ved 200 grader i cirka 13-15 minutter. Kog æggene i 10 minutter. Afkøl og pil dem.
Skyl salaten og afdryp. Nip bønnerne og kog dem i letsaltet vand i 2 minutter.
Afdryp bønnerne og overhæld med koldt vand. Halvér cherrytomaterne og skær kartoflerne i mindre stykker.

Vend salat med kartofler, bønner, cherrytomater, æg skåret i kvarte, kapers og oliven. Del laksen i flager og fordel over salaten.
Pisk ingredienserne til dressingen sammen og drys over salaten.

Opskriften er fra Sæson.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar