Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 18. september 2014

Pære-fennikel salat


Pære-fennikel salat:
1 fennikel
2 hårde pærer
3-4 spsk. citronsaft
2 håndfulde hasselnødder
2-3 spsk. sukker
1 håndfuld frisk basilikum

Rist hasselnødderne på en tør pande. Når de begynder at sige knæk, drysser du med sukker. Rod rundt i nødderne til sukkeret er godt fordelt. Når det er smeltet, hældes blandingen over på et skærebræt.
Skær fennikel og pærer i fine strimler - det er nok nemmest på et mandolinjern, da det skal være fint. Bland det sammen og vend det med citronsaften.
Når nødderne er kølet lidt ned, hakkes de groft og drysset over salaten. Snit basilikum og drys den henover salaten.

Opskriften er lavet med inspiration herfra

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar